Dějepis mezi vědou a vyprávěním / David Černín, Blažena Gracová, Michael Stefan, Slavoj Tomeček
Material type: TextLanguage: čeština Summary language: Czech, English Publisher: Červený Kostelec : Ostrava : Pavel Mervart ; Ostravská univerzita, 2023Description: 148 stran ; 24 cmContent type: text Media type: bez média Carrier type: svazekISBN: 9788074655937; 9788075993687Other title: DějepisSubject(s): dějepis | studium a výuka | předmětová didaktika | alternativní výuka | kritické myšlení | mediální gramotnostGenre/Form: kolektivní monografie Summary: Kniha nabízí svébytný příspěvek do debaty o potenciálu výuky dějepisu a jejím propojení s moderními poznatky historických a společenských věd. Zároveň odpovídá na zvýšenou poptávku po výuce kritického myšlení a mediální gramotnosti, které jsou v moderní společnosti klíčové. Autoři se domnívají, že dějepis je k předávání těchto kompetencí obzvláště vhodný. Inspirace je čerpána z oblastí jako jsou teorie historického výzkumu, filozofie historiografie či v mezinárodním prostředí velmi vlivný koncept Velké historie (Big History). Specifikem prezentovaného přístupu je důraz na transdisciplinaritu. Jednotlivé kapitoly analyzují vývoj dějepisného vzdělávání v ČR od roku 1989, prezentují teoretické debaty o povaze historického poznání, budují specifický didaktický přístup k dějepisu a nabízejí návod, jak formovat vlastní výukové lekce.Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
Knihy |
Oddělení pro dospělé
Oddělení pro dospělé |
naučná pro dospělé | 930.1 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 421350182387 |
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Kniha nabízí svébytný příspěvek do debaty o potenciálu výuky dějepisu a jejím propojení s moderními poznatky historických a společenských věd. Zároveň odpovídá na zvýšenou poptávku po výuce kritického myšlení a mediální gramotnosti, které jsou v moderní společnosti klíčové. Autoři se domnívají, že dějepis je k předávání těchto kompetencí obzvláště vhodný. Inspirace je čerpána z oblastí jako jsou teorie historického výzkumu, filozofie historiografie či v mezinárodním prostředí velmi vlivný koncept Velké historie (Big History). Specifikem prezentovaného přístupu je důraz na transdisciplinaritu. Jednotlivé kapitoly analyzují vývoj dějepisného vzdělávání v ČR od roku 1989, prezentují teoretické debaty o povaze historického poznání, budují specifický didaktický přístup k dějepisu a nabízejí návod, jak formovat vlastní výukové lekce.
České a anglické resumé
There are no comments on this title.